Mina Serra Pelada

Tècnica: 

Aquesta fotografia té, com totes les fotografies en blanc i negre, de Salgado una profunditat molt destacable. Juga amb la llum, resaltant el que és més important les persones i el lloc. El contrast de la fotografia juga amb el temps. Es una fotografia analitzada i pensada a l’avança, sap el que vol fer i transmetre. Una perfecta sincronia d’una bona part del treballadors de les mines d’or de Serra Pelada al Brasil. A causa del seu ús continuat del blanc i negre a la majoria de les seves fotografies, Salgado pot ser un dels pocs fotògrafs clàssics del món que s’ocupa de la tradició humana. Les 28 fotografies que Salgado va fer de la mina també havien de formar part d’una sèrie més gran titulada Workers: An Archaeology of the Industrial Age 1986–921, que incloïa 3131 fotos de 42 tipus diferents d’escenaris laborals d’altres 26 parts del món. D’aquesta fotografia també podríem extreure’n un parell. Aquests és una tònica habitual de l’enquadrament de Salgado que permet visualitzar un entorn qualificat com inhòspit i desconegut. 

 

Lectura de la situació: 

El treballador com a persona. Cansanci. Explotació de l’ésser humà. Poders econòmics. Humanitat i sensibilitat.   

Font:

UAB- La Vanguardia – Blog del Fotógrafo – Universidad Andina Simón Bolívar i Universidad de La Laguna. 

La Massana, Març de 2024

Lluís Miquel Pérez – Associació Fotogràfica Valls del Nord.

Desplaça cap amunt